Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Social Media voor webshops

Inmiddels is social media niet meer weg te denken voor je webwinkel. Een groot deel van de dag ben je bezig om actief berichten te posten, op diverse kanalen. Per doelgroep kan de kanalen van social media verschillend zijn. Een webwinkel maakt veel gebruik van Facebook, Instagram en Pinterest, terwijl een bedrijf zicht ook meer richt op LinkedIn en eventueel Twitter. Al deze platformen hebben een eigen karakter. Dat betekent dat je de post niet zomaar automatisch moet doorzetten naar één van de andere kanalen. Tegelijkertijd geeft dit ook weer kansen, want het is juist goed om het unieke karakter juist goed te benutten. In dit blog artikel wil ik je aangeven hoe belangrijk dit is voor nu en in de toekomst. Ben en blijf uniek, ook in je social media berichten en interactie met je volgers. Maak je pagina persoonlijk en ga in gesprek met je volgers.

Welk Social Media voor welk doel?

Met zoveel verschillende kanalen is het heel belangrijk om te kijken, wie je ideale klant is en bij welke doelgroep jouw klanten horen. Een vooronderzoek is hiervoor heel belangrijk. Voor een zakelijk bedrijf kan dit alweer heel anders zijn als voor een webwinkel met babyproducten of tassen voor vrouwen. Via de social media scan bij Studio Online Marketing krijg je advies op drie verschillende kanalen. Kijk waar je doelgroep zit, maar ook waar je concurrenten zijn; want hier wil je jouw bedrijf ook laten zien. Passen fotografie beelden goed bij je dienst of producten? Dan zal Instagram en Pinterest zeker een goede toevoeging zijn, als social media kanaal. Facebook is goed in te zetten voor een bedrijf of webwinkel, ondanks het algoritme en de minder zichtbaarheid.

Succes met Social Media

Het succes op de social media is afhankelijk van de activiteiten van diverse berichten. In deze tijd met extra algoritme is het heel belangrijk om sociaal te zijn. Maar ook als je weet waar je op deze tijd moet reageren. Interactie met je volgers is dan ook heel belangrijk, net als het plaatsen van uniek content. Op ieder platform kun je proberen om met je doelgroep in gesprek te gaan. Maar ben je actief op YouTube, dan heb je weer een ander doel. Dit kanaal moet je vooral inzetten om instructies te geven of te reageren op klantenvragen door een instructie video te plaatsen. Maak een succes met je webshop en kies voor de juiste social media.

Social media verandert snel, speel hier ook op in. Door de vernieuwde update op Facebook dit jaar, is het goed om binnen een pagina een groep op te zetten. Hier ga je nog meer in gesprek met je volgers en zal de interactie en zichtbaarheid gaan groeien. Plaats eens een poll, laat meer zien achter de schermen. Betrek je volgers bij je berichten. Laat je overal zien, maak tijd voor het goed inzetten van de social media.

Wil je hier graag verder advies over? Studio Online Marketing, helpt je hier graag bij. Kijk voor de mogelijkheden op de website. Vergroot je online zichtbaarheid en boek een Social Media Scan.

 

Onder Webwinkel Social Media met 0 reacties op 14 april 2018