Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Hoe lang is bezoeker op website

Al heb je heel veel bezoekers per dag, als ze binnen een paar tellen wegklikken heb je er niets aan. Want je moet van kwantitatieve bezoekers juist kwalitatieve bezoekers gaan maken, door ze langer op je website te houden. Dat betekent dat je langer de tijd hebt, om de bezoeker over te halen tot een aankoop. Dit zorgt er ook voor, dat de SEA waarde zal gaan stijgen, want Google wil tevreden gebruikers die lang op de websites blijven. Maar hoe moet je de bezoekerstijd gaan meten? Lees dit blog van Checklist Webwinkel en  Studio Online Marketing.

Bekijk de Google Analytics om de juiste waarde te meten

Om dit in beeld te brengen moet je eerst de cijfers begrijpen. De statistieken laat de tijd zien, hoelang de bezoeker op je website is geweest. Dit is de totale tijd van de bezoeken op de website. Maar ook de gemiddelde tijd; hoe lang blijft een gemiddelde bezoeker op je website? Ook is het interessant om te kijken hoe lang een bezoeker op een bepaalde pagina blijft kijken. Als een bezoeker op je website is, dan is Google al van start gegaan met meten. Zo wordt er vastgesteld hoe lang het duurde om de pagina te openen. Dit is het startpunt voor het meten van de bezoekduur per pagina. De data die Google laat zien in de statistieken, moet je dan ook gebruiken om de website te blijven verbeteren. De cijfers laten namelijk trends zien waar je mee aan de slag kunt. Klikken mensen op een bepaalde pagina snel weg, dan moet je deze optimaliseren.

Gebruik de data en blijf je website verbeteren

Alleen als een bezoeker op je website vindt wat hij zoekt, blijf hij hangen. Het is ook heel belangrijk om goede landingspagina’s te hebben. Maak het de bezoeker makkelijk, met een duidelijk menu waar alle producten snel vindbaar zijn. Anders zal de bezoeker snel beslissen om op de website weg te klikken. Video marketing is een goed media via de social media, maar werkt ook uitstekend op je website. Uit diverse onderzoeken blijft dat websites met video’s langer worden bezocht, dan sites zonder bewegend beeld. Wil je niet aan video opnames of reviews van producten denken, blijf dan je sfeerbeelden vernieuwen. Dit werkt ook goed voor terugkeren bezoekers en klanten. Hoe lang een bezoeker ook op je website is, het doel blijft een conversie.

 

Dit artikel is een samenwerking van Studio Online Marketing en Checklist Webwinkel.

Wil je als webwinkelier meer informatie over dit soort zaken? Volg de website van Checklist Webwinkel of meld je aan voor het vakblad van webwinkeliers. Dit artikel is geschreven in samenwerking met Checklist Webwinkel.

Lieve groet, Audrey

Studio Online Marketing

Onder Webwinkel Social Media met 0 reacties op 12 april 2017