Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Spelregels van Google

Spelregels van Google

Bij zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk om de juiste SEO- punten goed in te vullen. Maar kijk ook naar de strafpunten die je kunt krijgen. Het is goed om dit te voorkomen om met bepaalde punten rekening te houden. Zo zou het zomaar kunnen dat Google pagina’s lager in de zoekresultaten zal gaan tonen. Of zelfs een pagina geheel uit de zoekresultaten zal verdwijnen. Dan weten minder mensen de weg naar je website te vinden. Daardoor daalt de waarde van de website, wat een negatieve invloed heeft op de vertoning in de zoekresultaten. Reden genoeg om de spelregels van Google goed te weten.

Titels te aantrekkelijk maken

Iedereen wordt er weleens mee geconfronteerd; koppen op bijvoorbeeld Facebook die je een spannend en boeiend boek beloven. Je aandacht is getrokken en als je klikt op de link, blijkt de pagina vol te staan met advertenties. Google treedt nu op tegen dit soort ‘clickbaits’. De zoekmachine ontdekt de zogenoemde clikbaits doordat mensen snel wegklikken, als ze op de landingspagina komen. Het betekent dat de zoeker niet heeft gevonden wat hij zocht. Het zoekresultaat was dus niet nuttig.

Vertaal teksten in je eigen taal

Het is verleidelijk en makkelijk om teksten van bijvoorbeeld leveranciers te kopiëren en op de website te plaatsen. Dit zijn allemaal zaken wat Google kan zien en kan nadelig werken voor een goede SEO. Linkbuilding is belangrijk voor je website. Zo kopen veel websites goede links. Ze betalen andere sites om hun links op te nemen.

Google legt zelf uit wat de spelregels zijn van het SEO-spel. Op de pagina ‘richtlijnen voor webmasters’van de website support.google.nl lees je waar Google op let en welke activiteiten niet worden geaccepteerd. Belangrijk zijn deze richtlijnen:

  • Ontwikkel en onderhoud je website voor gebruikers, niet voor de zoekmachine
  • Misleid gebruikers en klanten niet
  • Maak je website uniek en van grote waarde
  • Haal geen speciale trucs uit om je zoekresultaten te verbeteren

 

Audrey van Esch – Studio Online Marketing
Online Marketing en Social Media specilist via info@studioonlinemarketing.nl

Onder 100% Molenstraat 12 met 0 reacties op 7 september 2017