Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Social Media voor webwinkeliers

bag-21467_960_720kl

We richten ons op de mooie inkopen voor de feestdagen. Heb je al een goede actie opgezet? Hier is de social media uiterst geschikt voor. Denk hier op tijd goed over na, zodat je het kan inzetten via de nieuwsbrief en je actieve social media kanalen. Welk social medium past het beste bij jouw klanten? Zet de social media goed in met de feestdagen. Bedenk een goede actie, laat je zien naast al je concurrenten.

Als het over social media gaat, spreek je meer over Facebook, Twitter, YouTube, Instagram en Pinterest. Een ander heeft het juist over Snapchat, terwijl een ander zich richt op Linkedin en Foursquare. Het begrip social media is dan ook breed om er simpelweg één aanpak voor te ontwerpen. Het is dan ook geen verrassing dat consumenten op iedere plek je boodschap op een andere manier beleven.

Het is belangrijk om op de juiste positie de juiste boodschap te delen. De meest favorieten blijven toch al lange tijd Facebook, YouTube, Instagram. Maar ook Snapchat, Pinterest, Linkedin, Google + en Twitter. Hoewel deze kanalen heel verschillend van karakter zijn, gebruiken consumenten de platforms vaak voor drie doelen: tijdverdrijf, nieuws en informatie verkrijgen.
Het is altijd goed om bij meerdere social media kanalen een account aan te maken en eerst rond te kijken. Zo kan je zien of hier ook jouw doelgroep zit en hoe hij zich hier gedraagt per kanaal. De beleving van Facebook is bijvoorbeeld heel anders dan van Linkedin.
Facebook: nieuws, tijdverdrijf en sociale interactie
Pinterest: praktische bruikbaarheid, trends en ontwikkelingen, inspiratie

Facebook en Twitter zijn erg sterk op het gebied van sociale interactie. Pinterest is dan weer meer geschikt als je een nieuw product of dienst wilt introduceren. Ook voor inspiratie en praktische tips en trucs gaan veel mensen naar Pinterest, terwijl YouTube hier bijzonder geschikt voor is. Instagram wordt als ultiem tijdverdrijf gezien, maar merkcommunicatie wordt hier weer minder opgepikt.

Bij het zetten van het juiste social media voor je webwinkel moet je dus weten via welk platform jouw klanten informatie willen halen. Het is belangrijk om je volger te kunnen raken. Om de juiste snaar hiervoor te raken, moet je wel weten welke beleving jouw doelgroep zoekt. Welk social media gebruik jij het meeste met jouw webwinkel? Succes met het goed inzetten van je social media voor de feestdagen.

Wil je als webwinkelier meer informatie over dit soort zaken? Volg de website van Checklist Webwinkel of meld je aan voor het vakblad van webwinkeliers. Dit artikel is geschreven in samenwerking met Checklist Webwinkel.

Audrey van Esch – Molenstraat12.nl

Online Marketing en Social Media specialist via info@molenstraat12.nl

Onder 100% Molenstraat 12 met 0 reacties op 20 november 2016