Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Meer bloggen met regelmaat

Meer bloggen met regelmaat

Het opzetten van een blog is aan te raden voor iedere webwinkel. Het zal op meerdere manieren zijn nut bewijzen, omdat zowel de zoekmachines als de consumenten er dol op zijn. Omdat bezoekers zelfs kunnen reageren op de blogs, heeft het een community en social medium karakter. Er zijn echter wel een aantal valkkuilen, anders werkt een blog averechts.

Door zelf blogs te schrijven, zorgt het voor een uniek content. Google waardeert dat door het blog een hoge positie in de zoekresultaten te geven. En je doelgroep waardeert het ook, omdat de leden of volgers ervan altijd op zoek zijn naar nieuwe items en leuk nieuws. Veel bloggers weten niet waar ze wekelijks over zouden moeten schrijven. Het is goed om voor jezelf een planning te gaan maken.

Bloggen is goed, maar zorg dan wel met regelmaat voor nieuwe updates

Het begin is vaak niet zo lastig; je hebt zo een aantal blogs geschreven. Het is lastiger om met regelmaat de blogs op gang te houden. Daarom is het belangrijk om in het begin van een nieuw jaar een duidelijke blog planning te gaan maken. Niet voor een week of een maand, maar voor het gehele jaar. Denk aan de feestdagen en andere speciale dagen en speel hier ook op in met het schrijven en inplannen van blogs. Wat past bij jouw doelgroep, waar willen jou volgers graag over lezen? Lukt het niet om wekelijks een blog in te plannen? Stel de planning dan zo in dat iedere maand, bijvoorbeeld in de eerste week van de maand een nieuw blog online komt.

Bloggen, doelgroep en afwisseling

Het woord bloggen is ontstaan nadat mensen op een website een soort dagboek bij gingen houden. WordPress is het beste voorbeeld van een website oplossing voor bloggers. Twitteren is ook een vorm van bloggen, alleen wordt dat microbloggen genoemd. Vloggen is dan weer het bijhouden van een dagboek, door middel van video’s. Al deze vormen kan je inzetten voor de website.

Het klinkt vreemd, maar een van de grootste valkuilen is dat je de blogs voor jezelf gaat schrijven. Schrijf echt voor jouw doelgroep, dat is heel belangrijk. Betrek de lezers bij ervaringen, nieuws, video’s en leef je in jouw doelgroep. Schrijf niet alleen zelf, maar nodig ook gastbloggers uit. Het blog zal hiervan profiteren en trekt ook zeker nog meer nieuwe bezoekers aan.
Een blog is heel goed voor je webwinkel, maar zorg er voor dat het bij gehouden zal worden. Als het niet meer lukt om regelmatig een nieuw blog te plaatsen, wordt dit ook gezien door de lezers en bezoekers. Ze gaan als gevolg hiervan sneller wegklikken, dus zie het blog als een activiteit die bij een goede update van je webwinkel hoort. Een mooie stimulans om ook dit jaar te blijven bloggen met goed resultaat!

Wil je als webwinkelier meer informatie over dit soort zaken? Volg de website van Checklist Webwinkel of meld je aan voor het vakblad van webwinkeliers. Dit artikel is geschreven in samenwerking met Checklist Webwinkel.

Audrey van Esch – Molenstraat12.nl

Online Marketing en Social Media specialist via info@molenstraat12.nl

Onder 100% Molenstraat 12 met 0 reacties op 29 januari 2017