Hip & Stip Kaarten
webwinkel in Hollandse papierwaar
Winkelen in Holland
trendy Hollandse webwinkels
Liefs uit Holland
hipste Hollandse kaartenlijn
Winkelen in Holland magazine
magazine met de leukste webwinkels

Hoger bereik in de social media

Het is een bekend gegeven dat je de laatste tijd minder zicht hebt met je berichten op Facebook. Belangrijk is dat de nieuwswaarde van het bericht wat bepaalt hoe vaak het getoond wordt en aan wie. Via de Facebook pagina van Studio Online Marketing geef ik wekelijks nieuwe tips wat je hieraan kunt doen. We spreken van een algoritme, doordat de berichten duidelijk minder zichtbaar zijn bij je volgers. In dit artikel geef ik je graag de Top 5, met tips zodat je een hoger bereik in de social media kunt krijgen. Wat kan jij als bedrijf of webwinkelier eraan doen om je beter zichtbaar te maken, door dit nieuwe algoritme?

Wat kan je eraan doen om meer zichtbaar te worden?

  1. Frequentie berichten op Facebook

Het is goed in deze tijd om vaker berichten te gaan plaatsen op je Facebook pagina. Denk aan zeker 2 tot 3 berichten per dag. Natuurlijk met een goede afbeelding, duidelijke link naar de website en gebruik ook # hashtags onder het bericht. Kijk daarbij eerst goed naar de statistieken op je pagina. Wat is het juiste moment om een bericht te plaatsen, of om in te plannen? Wanneer zijn jouw volgers vooral online? Op welk tijdstip is er een hoger bereik? Via de statistieken en ‘berichten’ kan je dit snel en duidelijk bekijken. Laat je vaker goed zien!

  1. Plaats een goed content, zorg voor meerwaarde

Belangrijk is om een goede mix van berichten te gaan plaatsen. Kies voor een nieuw product uit je webwinkel, of een bestaand dienst van je bedrijf. Deel regelmatig een link van een goed blog, stel een vraag zodat hier reacties op gaan komen, plaats een goede afbeelding of ga werken met Facebook Live. Kijk wat voor jou volgers een meerwaarde zal zijn. Belangrijk is dat goede content gezien zal worden door Facebook, met als resultaat meer zichtbaarheid bij je volgers. Ga werken met wekelijks op een vaste dag en tijd je berichten in te plannen!

  1. Gebruik duidelijke Call To Actions in berichten

Met een duidelijke ‘Call To Action’ haal je de volgers over tot actie. Door middel van meer likes, shares en reacties zal je bereik snel gaan stijgen. Dit kan in de vorm van een goede aanbieding of actie, winactie of het presenteren van je nieuwe e-book. Door een ‘Call to Action’ in je bericht te verwerken is er een grotere kans dat je fans actie gaan ondernemen zoals likes. Roep dus je volgers op tot actie. Stel een eenvoudige vraag, zodat er meer reacties gaan komen. Belangrijk hierbij blijft wel een goede afwisseling in je berichten.

  1. Blijf actueel met je content in berichten

Inspelen op datgene wat je volgers bezighoudt zorgt voor meer interactie. Betrek dan ook nieuws actueel in je berichten. Facebook ziet dit dan ook zeer graag, plaats of deel je nieuws wat actueel is deze dag; dan zal je bereik zeker een groei krijgen. Met als gevolg dat meer volgers je berichten in het nieuwsoverzicht te zien krijgen. Via www.issuekalender.nl kan je per maand speciale dagen bekijken. Gebruik deze als dit ook zal aansluiten bij je pagina.

  1. Oude goede content ga je opnieuw plaatsen

Goed om regelmatig in je statistieken te blijven kijken hoe het bereik van je berichten is geweest. Zoek via het beheer en statistieken op, welke berichten van enkele maanden terug hoog scoorden. Als deze nog relevant zijn plaats deze zeker dan weer opnieuw. De tekst kan je wat anders beschrijven, of je plaatst er een ander beeld bij. Het zal zelden opgemerkt worden dat het al eerder is geplaatst. Speel in op de behoeftes van je volgers, dat is altijd winst!

Meer tips over Facebook Marketing en overige social media geef ik graag via de Social Media Scan. Lees hier alle informatie over de scan en extra tips op het gebied van Facebook marketing en adviezen voor je website. Deze kan je via info@molenstraat12.nl aanvragen. Volg je onze wekelijkse tips al mee via de Facebook pagina? Leuk je hier ook te zien en te spreken. Ook kan je hier vragen stellen over de social media, veel succes!

Lieve groet, Audrey
Studio Online Marketing

Onder 100% Molenstraat 12 met 0 reacties op 6 mei 2017